Vanliga frågor - Bosign
Laddar kundvagn.

Vanliga frågor och svar

HUR BETALAR JAG?
Det finns två alternativ. Kortbetalning (VISA och Mastercard) och fakturabetalning. Vid kortbetalning dras pengarna från ditt konto direkt efter det att beställningen är lagd. Vid fakturabetalning skickar vi fakturan separat. Fakturabeloppet ska vara Bosign tillhanda inom 14 dagar. Företagskunder har 20 dagar netto.

VILKA AVGIFTER TILLKOMMER NÄR JAG HANDLAR HOS ER?
Betalar du med kort betalar du endast för frakten (49 kr. Fraktfritt vid köp över 500 kr). Betalar mot faktura (maxbelopp 2 000 kr) betalar du för frakten samt en expeditionsavgift (tot 69 kr, varav 20 kr faktureringsavgift. Fraktfritt vid köp över 500 kr).

HUR LÅNG LEVERANSTID ÄR DET NÄR JAG BESTÄLLER VAROR FRÅN BOSIGN?
Normal leveranstid för lagerförda varor är 1-3 arbetsdagar. Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid. Detta meddelas då via e-post.

JAG VILL SKICKA VARORNA TILL EN ANNAN LEVERANSADRESS ÄN MIN FAKTURAADRESS. HUR GÖR JAG?
När du betalar i kassan anger/väljer du vilken leveransadress du vill att varorna ska skickas till.

VAD KOSTAR FRAKTEN?
Betalar du med kort betalar du endast för frakten (49 kr. Fraktfritt vid köp över 500 kr). Betalar mot faktura (maxbelopp 2 000 kr) betalar du för frakten samt en expeditionsavgift (tot 69 kr, varav 20 kr faktureringsavgift. Fraktfritt vid köp över 500 kr).

Företag kan även välja företagspaket för 116 exkl. moms.
För utrikesleveranser vänligen kontakta [email protected]

VAR HÄMTAR JAG MINA VAROR?
Dina varor levereras till närmsta postkontor eller utlämningsställe. Varorna levereras med brev eller postpaket beroende på vikt och storlek. Du får en avisering som visar när du kan hämta paketet på det utlämningsställe du valt. Har du lantbrevbärning sker utkörning med den dagliga brevutlämningen. Företagspaket levereras till den angivna företagsadressen.

HUR SKA JAG GÖRA OM JAG VILL BYTA ELLER AVBESTÄLLA EN VARA?
Som privatperson har du har full ångerrätt i 14 dagar efter det att du mottagit varan. Självfallet får du pengarna tillbaka för varan. Det enda villkoren är att varan inte är använd och att den är oskadad samt att varan återsänds i originalförpackning med tillhörande originalhandlingar. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka de varor du mottagit. Du står endast för transportkostnaderna och transportrisken i samband med returfrakten.

Innan du returnerar varan kontakta oss först via email [email protected] för att få mer information för hur du ska gå till väga. Vi är tacksamma om du specificerar aktuell produkt (artikelnummer) och beskriver problemet. Ange även ditt ordernummer.

HUR REKLAMERAR JAG EN LEVERANS?
Om du får en felaktig eller felexpedierad vara kommer Bosign i händelse av retur att stå för transportkostnaderna. Kontakta oss inom 14 dagar efter mottagen vara, [email protected]. Vi skickar dig då returfrakthandlingar så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Givetvis sänder vi dig en ersättningsvara fraktfritt. Om varan utgått ur sortimentet återbetalar vi dig ett belopp motsvarande varans värde.

JAG HAR LÄMNAT TILLBAKA VAROR TILL BOSIGN. HUR SKER ÅTERBETALNING FRÅN ER?
Återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi.

Återbetalningen sker inom 30 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

KORTBETALNING: Vi återför pengarna till ditt konto så fort vi mottagit returen. Bosign skickar dig ett email som bekräftelse på mottagen retur och det belopp som har återbetalats på ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då krediteringen genomfördes. Det kan ta mellan 5-7 bankdagar innan detta redovisas på ert konto.

FAKTURABETALNING: Betalar du med faktura justerar du beloppet för returen själv på den faktura som vi skickat dig. Du betalar endast för det du behåller. Bosign skickar inte en ny faktura.

OM JAG GODKÄNNER DELLEVERANS AV MIN ORDER. HUR BLIR DET MED FRAKTKOSTNADERNA?
Den restnoterade varan skickas till dig så snart vi får in den. Självklart står Bosign för den extra fraktavgift som ev. uppkommer vid delleverans.

KAN MAN BESTÄLLA VAROR FRÅN UTLANDET?
Ja, önskar du leverans till annat land än Sverige vänligen kontakta oss, [email protected], för mer information om fraktkostnad, betalningssätt och tullavgifter mm. Vi dellevererar ej till utlandet.